McKinsey&Company

McKinsey.com

In primo piano

Se McKinsey va controcorrente e assume
10/07/2014 (Corriere della Sera)

Se McKinsey va controcorrente e assume

Della serie i posti di lavoro che non ti saresti mai aspettato. La notizia è che la McKinsey, forse la più conosciuta multinazionale della consulenza, assumerà da qui alla fine dell’anno 70 persone in Italia per potenziare gli uffici di Milano e Roma. Una cinquantina[..]
Dario Di Vico
Corriere della Sera
The rise of the digital bank
01/07/2014 (McKinsey & Company)

The rise of the digital bank

Across Europe, retail banks have digitized only 20 to 40 percent of their processes; 90 percent of European banks invest less than 0.5 percent of their total spending on digital. As a result, most have relatively shallow digital offerings focused on enabling basic customer transactions. Neither[..]
'Tunde Olanrewaju
McKinsey & Company
Healthcare’s digital future
01/07/2014 (McKinsey & Company)

Healthcare’s digital future

The adoption of IT in healthcare systems has, in general, followed the same pattern as other industries. In the 1950s, when institutions began using new technology to automate highly standardized and repetitive tasks such as accounting and payroll, healthcare payors and other industry stakeholders[..]
Stefan Biesdorf and Florian Niedermann
McKinsey & Company
Nel 2013 l’industria dei fondi è tornata a profitti corposi
21/06/2014 (Il Sole 24 Ore)

Nel 2013 l’industria dei fondi è tornata a profitti corposi

Il 2013 nel mondo è stato un anno record per l’industria del risparmio gestito. Le masse hanno raggiunto i 46,4 trilioni di euro, registrand ouna crescita del 13% rispetto al 2012, in parte guidata dalla buona performance dei mercati finanziari e in parte - e questa è la[..]
Lucilla Incorvati
Il Sole 24 Ore
Is sports sponsorship worth it?
01/06/2014 (McKinsey & Company)

Is sports sponsorship worth it?

The Fédération Internationale de Football Association stands to make $1.4 billion from sponsorship deals with 20 major companies during the World Cup in Brazil. That’s 10 percent more sponsorship revenue than from the last World Cup, in South Africa. Although significant,[..]
Jeff Jacobs, Pallav Jain, and Kushan Surana
McKinsey & Company
Global Implementation Survey - Implementation matters
01/06/2014 (McKinsey & Company)

Global Implementation Survey - Implementation matters

The survey gathered information on 7 core implementation capabilities and 21 specific underlying implementation practices that have been identified by McKinsey’s proprietary Implementation Capability Assessment as being the most critical for successfully implementing change efforts.  Good[..]
McKinsey & Company
McKinsey & Company
Credito e liquidità i due parametri più importanti
26/05/2014 (CorriereEconomia)

Credito e liquidità i due parametri più importanti

In quattro anni, in banca, è cambiato il mondo. E chi non lo ha ancora capito rischia, se non modifica rapidamente il proprio modello di business, di pagarne care le conseguenze. Ne è convinto Silvio Angius di McKinsey, analista del settore. «La maggiore incisività[..]
Stefano Righi
CorriereEconomia
La parola chiave: efficienza
06/05/2014 (Il Sole 24 Ore)

La parola chiave: efficienza

L’Italia della green economy ha fatto i compiti a casa e ora è pronta all’auspicato taglio delle bollette elettriche per le piccole e medie imprese (promesso anche dal Governo Renzi).Dopo normative all’avanguardia e incentivi generosi (seppure a volte discutibili) su[..]
Laura La Posta
Il Sole 24 Ore
Smaltire 50 miliardi di sofferenze
03/05/2014 (Il Sole 24 Ore)

Smaltire 50 miliardi di sofferenze

Una cinquantina di miliardi di euro di sofferenze lorde. Ecco quanto le banche italiane potrebbero (e dovrebbero) smaltire nei prossimi cinque anni per riportare l'asticella tra non performing loans e impieghi a un livello giudicato normale.  Secondo le proiezioni di McKinsey, il rapporto[..]
Luca Davi
Il Sole 24 Ore
Credito & Mattone - La lezione spagnola
07/07/2014 (CorriereEconomia)

Credito & Mattone - La lezione spagnola

Come uscire dalla crisi del mattone? Un parallelo tra le difficoltà immobiliari che hanno attanagliato la Spagna negli anni scorsi e quanto si sta registrando in Italia è certamente una forzatura. L’economia spagnola per anni è stata spinta dal mattone, mentre l’Italia,[..]
Stefano Righi
CorriereEconomia
Rebalancing your sourcing strategy
01/07/2014 (McKinsey & Company)

Rebalancing your sourcing strategy

After years of large-scale outsourcing and offshoring, a number of onshoring initiatives in both the manufacturing and service industries have left many executives wondering if a major trend reversal is occurring. The answer, according to our analysis, is simply that many leading companies[..]
Conradin Merk, Jonathan Silver, and Fabio D. Torrisi
McKinsey & Company
How big data can improve manufacturing
01/07/2014 (McKinsey & Company)

How big data can improve manufacturing

In the past 20 years or so, manufacturers have been able to reduce waste and variability in their production processes and dramatically improve product quality and yield (the amount of output per unit of input) by implementing lean and Six Sigma programs. However, in certain processing environments—pharmaceuticals,[..]
Eric Auschitzky, Markus Hammer, and Agesan Rajagopaul
McKinsey & Company
Mastering digital marketing
01/06/2014 (McKinsey & Company)

Mastering digital marketing

Few business functions have been as profoundly disrupted by digitization as marketing. The era of expensive campaigns pushing products through mass media has been upended, as consumers, empowered by information, are demanding more and more from the companies they choose to form relationships[..]
Luke Collins
McKinsey & Company
Global M&A: Fewer deals, better quality
01/06/2014 (McKinsey & Company)

Global M&A: Fewer deals, better quality

The amount of value created by M&A in 2013 continued to hover well above the long-term average, even as the volume of deals declined.  According to McKinsey analysis of the market’s reaction to mergers and acquisitions, the net value, measured as deal value added (DVA), dropped[..]
David Cogman
McKinsey & Company
Digitizing the consumer decision journey
01/06/2014 (McKinsey & Company)

Digitizing the consumer decision journey

Many of the executives we speak with in banking, retail, and other sectors are still struggling to devise the perfect cross-channel experiences for their customers—experiences that take advantage of digitization to provide customers with targeted, just-in-time product or service information[..]
Edwin van Bommel, David Edelman, and Kelly Ungerman
McKinsey & Company
E se, quando buttiamo lavatrici o computer, non buttassimo niente?
16/05/2014 (Il Venerdì di Repubblica)

E se, quando buttiamo lavatrici o computer, non buttassimo niente?

Immaginate di avere in tasca uno smartphone che si smonta facilmente, disegnato perché componenti e materiali possano essere recuperati integralmente. E pensate di avere un incentivo, quando ne comprerete uno nuovo, per riconsegnare il vecchio invece di portarlo in discarica o dimenticarlo[..]
Raffaele Ricciardi
Il Venerdì di Repubblica
L’Italia non è in crisi, ma potrebbe fare di più
04/05/2014 (Corriere della Sera)

L’Italia non è in crisi, ma potrebbe fare di più

Nell’economia globale, l’Italia non è un Paese in crisi o marginale. Ma potrebbe fare di più. Uno studio appena pubblicato dal McKinsey Global Institute dice che nel mondo è nona, a pari merito della Russia, in un Indice della connettività che misura[..]
Danilo Taino
Corriere della Sera
La ricerca McKinsey
22/01/2014 (McKinsey & Company)

La ricerca McKinsey "Studio ergo Lavoro"

I risultati della ricerca "Studio ergo Lavoro. Come facilitare la transizione scuola-lavoro per ridurre in modo strutturale la disoccupazione giovanile in Italia" evidenziano come le cause del problema della disoccupazione giovanile (tra i 15 e i 29 anni) siano solo in parte riconducibili[..]
McKinsey & Company
McKinsey & Company